Проектування ІТ-контенту



Під ІТ-контентом уроку розуміємо інформаційно значуще, технологічно упорядковане наповнення уроку, що є засобом забезпечення інтерактивної взаємодії учасників процесу навчання, яка необхідна для результативного здійснення  навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроці. До основних видів контенту уроку належать графічний, звуковий, текстовий, мультимедійний. На сучасному етапі організації навчання у школі учителю слід мати повне уявлення про технологічні та ефективні методичні аспекти проектування як уроку так і його навчального наповнення. Щоразу, окреслюючи поле ІТ-контенту уроку, учителю необхідно підбирати та опрацьовувати джерела методичної та навчальної інформації, а при необхідності розробити додаткові навчальні матеріали. Звісно, що така робота вимагає від педагога величезних і часових затрат, і неабиякого інтелектуального навантаження. Без спеціальної підготовки, удосконалення своїх знань та власного налаштування на самопожертву, на яку, я смію думати, ви добровільно згодилися ще коли вирішили стати вчителем (ідентично «вік живи – вік учись») провести результативний урок із доцільним інформаційно-технологічним наповненням неможливо. Такий досвід нині популяризується у методичній літературі, проводяться проекти-огляди, зокрема Кіровоградський ОІППО імені В. Сухомлинського щороку визначає переможців конкурсу «Проектування сучасного уроку та його ІТ-контенту», що базується на засадах компетентнісного підходу. Кафедрою теорії і методики середньої освіти організовано випуск посібників із розробками уроків переможців та лауреатів даного проекту, тож бажаючі можуть скористатися матеріалами для упровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес.
Як учасниця та переможець таких конкурсів, маю можливість поділитися досвідом проектування ІТ-контенту як засобу формування та удосконалення предметної компетентності учнів на уроці. Фрагменти моїх уроків з використанням інтерактивної дошки та ПЗ SMART Notebook  (див. публікації цього блогу) хай допоможуть творчому учителю у становленні власної ІКТ-компетентності та дозволять продовжити безперервну самоосвітню діяльність педагога.
Для упорядкування оптимального ІТ-контенту уроку  необхідно навчитися створювати ІКТ-супровід уроку. Сучасному вчителю для застосування ІКТ на уроці необхідна теоретична та практична підготовка щодо забезпечення формування інформаційної компетентності учнів, які вмітимуть самостійно, активно діяти, приймати рішення, гнучко адаптуватися до викликів суспільства. Зупинюсь на практичній стороні даного питання. Пропоную ІТ-контент уроку "Призма. Від закоханості до одруження" та його навчальні матеріали, який у 2013 році у номінації «Методична ефективність використання ІТ-контенту як засобу організації та забезпечення самостійної навчально-пізнавальної діяльності на уроці» обласного конкурсу-огляду визнано кращим.


2 коментарі:

  1. Я Вами захоплююсь.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Для мене дуже важливо почути таку оцінку від Вас, зворотний зв'язок - стимул для роботи!

      Видалити